Thursday, March 29, 2012

do respect please!

Assalamualaikum

Aku ade satu habit yang bile aku marah aku akan diam
Aku akan pendam kan ape yang aku marah tu
sebab aku memang tak reti nak marah orang
reti cakap lepas je

dan hari ini sekali lagi ia terjadi
aku marah
memang aku marah
sampai satu tahap marah aku ni membuat kepala aku sakit
macam nak migrain

you. yes YOU . you are sooo annoying!

aku marah dengan mereka
aku betulbetul marah
takde langsung perkataan respect agaknya kat kepalahutak mereka

ya, aku tau mereka suka bergurau
aku tau mereka bagaikan family
dan aku jugak tahu siapa aku yang kononkonon baru nak masuk keluarga mereka
tapi lepas apa yang aku tengok
cukupla sekali ni je aku berurusan dengan mereka

gurauan mereka tak bertempat
kemesraan 'family' disalahgunakan
 sampai abang atasan nak bercakap pun masih boleh diperlekehkan
gurau gurau jugak tapi kadang kena serius la

siapalah aku nak mempertikaikan keadaan yang sudah mereka biasakan
siapalah aku yang sekadar orang baru dalam family mereka
yang mungkin mereka tak anggap family pun agaknya
siapalah aku

kemarahan ni bila dipendam akan menyesakkan otak
dan buat aku rasa nak menangis
bukan menangis sebab sedih tapi menangis sebab terlalu geram

takpe, tinggal beberapa hari saja aku akan tinggalkan mereka
walaupun tiada jasa aku dalam family mereka
tapi tetap, aku takkan berurusan dengan mereka lagi
cukuplah kali ni saja

Alhamdulillah,
aku punya cara sendiri nak meredakan marah
menghadiahkan bunga untuk diri sendiri yang dah lama aku tinggalkan
hati aku jadi tenang
dan juga hadirnya temanteman (terutama yang belanja makan)
membuat kepala aku rasa lebih ringan dengan gelak ketawa mereka
dan, sekarang aku sedang menaip sambil ditemani mini sunflower a.k.a kekwa kuning dengan perut yang kenyang (macamane tak makin gemuk.ish ish ish)

psstt : serius aku rasa macam nak bangun dan jerit ' hey annoying people, did your respect value left in somewhere else?!' profesional la der.

No comments:

Post a Comment