Thursday, May 16, 2013

Le JBAPC's Family

Assalamualaikum

Alhamdulillah, berjaya bertahan selama 6 bulan kat Johor Bahru Account Processing Center (JBAPC), Giant Hypermarket.
Dikala ramai pekerja keluar masuk cabut, akhirnye dapat jugak aku bertahan 6 bulan & berhenti dengan cara baik.
seriously, bukan senang tau nak kerja under stress dengan gaji xberapa bersesuaian dengan kerja yang dibuat


by the way,
aku berhenti bukan sebab kawan-kawan
ye mungkin ade terguris hati
terutama bile kite buat kerja dengan iklas tapi makian & cacian yang kite dapat
sedih memang sedih
tapi benda pun dah berlalu. its ok.

Yes, agak menyesal berhenti sebab kena jadi penganggur semula
tapi ade sebab kenapa aku berhenti
and atleast selama 6bulan kerja ni
aku dah achieve personal target aku sendiri
antaranya :

1. Separuh dari tambang mak ke umrah dapat di ringankan


2. Dapat beli handset canggih manggih hasil titik peluh sendiri

3. Dapat belikan laptop untuk adik tanpa berhutang dengan siapasiapa

4. dapat bayar PTPTN atleast sikit
5. Dapat belikan beras untuk 3 family adikberadik

mungkin gaji yang ade tak seberapa
tapi aku puas sebab dapat buat orang tersenyum

dan pada kawankawan JBAPC
korang takkan rugi sesen pon kalau aku berhenti
kan?
dan untuk future job
mudah2an Allah permudahkan segalanya

Aamiin

ok, jom tengok gambar kenangan mase kat JBAPC dulu.

jejak jugak kaki ke JOMHEBOH

saya sudah pergi sini. anda bila lagi?

our gudang

Acah-acah buat kerja


pengganti kakak saya

antara ofismate yang paling rapat - kak dila

our section

officer yang kiut miut




hari terakhir pegi kfc sbg pekerja

heeee

mentor.tukangmarah.baikhati - kak eni

thank you for the present. heee


psstt : tekanan menjadik pemetik anggur. huuuu

No comments:

Post a Comment