Wednesday, February 16, 2011

Lang - Car -Weee

I'm supposed to post this entry long time ago
haha,dah berabad aku nak post this entry tapi masalahnye kemalasan utk menaip teramat la tinggi..
kalah gunung everest tingginye [stop mengarut-ing farieda!!]

ok,here we go,,,,
once upon a time [ohh!!!cut it short will u??]
mase cuti chinese new year actually aku xnk balik jaybee n nk stay kat sini jek.erk,sini tuh maksudnye kat penang..but,aku terpikir kalo aku dok sorang kat sini bleh ke aku survive??then aku pon beli la tiket balik jaybee dgn perasaan sedih menengok duit aku keluar begitu shj [mahal doh tiket aku]
but,tibe2 stelah aku settle beli tiket..specky ana plak mengajak aku stay kat penang ni sebab nk ajak aku ke Langkawi..halooo sis!!i dah beli tiket tau..bole x lenkali cakap awl2..membaziaq hang tau!!hangin gak r..tapi xpela..die pon xtau kan..bukan salah die..tp aku demand cket kat die
'ok,adik pegi tapi ngan syarat akak belanje semua tambang'--> teng teneng..DEAL!!hahaha [gelak jht!]

dipendekkan cerita..aku hanya dok uma selama 2 3 ari jek then trus bertolak ke Lunas,Kulim..dok la kat uma family bakal abg ipar aku..sehari sebelum pegi Langkawi tuh depa ajak la aku pegi kenduri kawen kawan depa yang depa jmpe time pegi kursus kawen tuh..wah,,they all nampak sangat secocok u ollss..eh,aku rase bukan stakat secocok..malahan bercocok cocok..wakakaka..sangat cantek dan sangat sempoi..okeyh,laki die macam artis hat yg mcm akasha tuh yg pompuan macm barbie dolls bkn babi okeh..barbie!![maaf,sy bkn bermaksud mencarut]
ini bkn pengantin perempuan.harap maklum
Langkawi!!!!kami datang,yeah~ [sile tukar mode music kpd mode rock]
bertolak pukul 4pagi dari Kulim semata-mata kerana mengejar feri yang paling awal di Kuala Perlis..Jauh tau dari Kedah nak ke Perlis..makan mase 3 jam gak la..Utk makluman,time tuh ramai tourist yg nak g langkawi sebab mase tuh cuti CNY [chinese new year]..so,kitorang kene cepat dan tangkas supaya dapat cop tempat ke Langkawi tu cepat2...huuuu,ini kali ke3 kot aku pegi Langkawi tapi aku still rase sangat la excited ye..hahaha..[wat muke macam xpnh pegi..ok sile bayangkan muke innocent aku..lalalala]..
bestnye dpt g langkawi..weee~


Sebnanye tujuan rombongan kami ke Langkawi sebab ade kenduri kawen tapi pe la salahnye sambil menyelam minum air klorin..ngahaha..sampai2 Langkawi jek kami dh pegi tempat uma pengantin then tlg pe yg patt..Petang tuh baru la kami dapat dok kat uma kami..Kami dok kat homestay..[tp xmacam homestay pon]...then,mlm tuh kami pon jalan la dataran Lang..xde ape pon kat situ..malam2 nmpk ape je kn..hahaha..pas makan ingat nak jalan lagi tapi dh mlm mane la ade kedai bukak..so,in the end balik la uma dan berehat..btw,dataran Lang tuh kitorg singgah jap mase dh nk balik..

hi incek helang~
It's the day!!
celik2 je abg dee dh kecoh soh siap2 nk jalan2..sape lambat kene tinggal..haha,seb bek la aku bangun awal n mandi awl..so,aku antara yg siap awal..haha..okeh,destinasi yang kitorg p yela

IDAMAN SURI
syurga pinggan mangkuk seramik..wah!!heaven..murah giler2 babun..hahaha..tp,apela yg dpt aku survey ye..bkn nye aku leh gne kat ostel pon bnde alah tuh..nk belikan mak??haha,.kewangan xmantap lagik..tapi,adela aku beli jug yg comel dan papan pemotong yang sangat cantek..english style u..murah..seyes murah..sume skali xsmpai rm10 pon..haha..hepinye sy!!jimat~

kami the serieus..haha

HAJI ISMAIL GROUP
cukulat!cukulat!cukulat!geng2 mak2 wanita ni memasing dah menampkkan sinar dimate masing2..xde bnde len dorg serbu..cukulat dulu!!hahaha..nasib baik la aku bukan hantu coklat..aku cume terpikir nk beli survenior utk sahabat2 aku nih je..cukupla kot aku beli kisses n toblerone kat dorg..aku bkn makan sgt pon cklat..

kota mahsuri
MAKAM MAHSURI
haaaa,kat cni pon depa still bershoping sakan..beli gamat la,ini la itula...aku??cume beli keychain jek..santek la keychain tuh..keychain bunga ade tulis Langkawi..santek2..hehehe..tp,bnde utama yg kitorang buat mestila masuk kat kwsn makam mahsuri tuh..erm,meh nk habaq cket..mahsuri ni teramatla cantik..aku tgk keturunan ke-7 die pon cantik nikan plak mahsuri..xdapat terbayang la macamane cntiknye..siti nurhaliza?kalah kot..die cantik cket je dari aku..lalalala [ok,jgn wat muke mencebik~]..so,lpas bersiar2 tgk keindahan kota mahsuri tuh kitorang pon balik la kerumah..

tema merah putih..sesuwai~
KENDURI KAWEN
ni event utama sebenanye..hahaha..tapi memasing kalo bleh xnk pegi sebb memasing nk nek CABLE CAR..haha..seb bek xjadi..sebab aku gayat..memang aku xmo naek pon..hehehe..so,ktorang pon mkn lunch free kat situ..then,lpas berbasa basi ngn tuan uma yg merupakan sedara depa kami pon mintak diri balik ke Kedah..

so,kitorang pon balik la Kedah ari tuh jugak..dan malam tuh jugakla aku balik usm..meninggalkan kenangan yang sangat teramat indah.spend time dengan dorang dan dh mcm jadik kuarge sendrik..dan yg paling sedih meninggalkan seseorang yg pernah menjadi skandel aku dlu..upppss..haha..tipu jek

pssst : kisses tuh xjadi nk bagi org sebab dh terpenyek2 kne hempap ngn beg..so,mkn sndri2 je dan masih belom habis..hihih

No comments:

Post a Comment