Wednesday, February 16, 2011

sape name awak??

Aku xpernah ade masalah kalau orang tanye aku sapa name aku..
aku hanya jawab. ' NAMA SAYA FARIDAH' with the sweetest face ever..lalalaa
tp,aku akan termagu bile org tanya nak panggil name ape ek??
hahhahaha..aku terpikir dan terus berpikir..sebabnye aku banyak sangat name timangan dari semnjak bayi lg..ngahaha~

ADIK
dari semenjak bayi lagi famili aku panggil aku adik..sebab sume orang expect aku ank last dlm famili..tapi setelah 4thn tibe2 jek muncul adik lelaki aku tuh..haaa,memasing dok pening nak panggil die name ape..nak panggil adik?sori cket..tu aku punye...haha..so,dorang pon panggil die manje [syyh,it supposed to be a secret sbb die malu org panggil die mnje]..so,begitula aku dimanjekan dan terbiase manje smpai sekarang [teeeet!!]..weyh,biase la tu ank pompuan manje ngan mak..malahan,kekadang mak aku masih menyuap aku lagi tau [yela,sbb ko mengade2 sgt].hihihi..yee,sile jgn jeles..then,name adik tuh melekat ngan org kampung aku sampai aku darjah 3..bayangkan dari penghulu kampung ke bdk2 rkn sebaya aku panggil aku adik..haha

IDA
huh!ni yg aku xbape nak gemor ni..xtau cmne bleh melekat name ni..name ni tibe2 muncul time aku pindah ke tok siak..isyh,xpastila aku mane dtgnye name ni..tp time tuh aku relaks je bile org panggil aku ida.but now aku rase geli giler bile ade yg panggil begitu..hahak..geli yaw~name bertahan sampai aku pindah uma kot..tapi kat skola xde kot rasenye yang panggil aku ida..dorang panggil nama penuh..its better la..

FARIEDA
ya,ni la name timangan aku yang paling pemes..hahaha..org yg xbpe knl aku akan panggil aku farieda.dan ni nama formal aku time skola menengah dulu..sampai aku form5 melekat name ni..hehe

SAFA
how come jadi safa??it stand for Su'udi(my dad) + Asma (my mom) + Family + Adik (me) = SAFA
actually,ni nama pena aku jek..nama samaran or nama yang aku guna time chitchat dulu..haha,dulu kan pemes kampungchat n watsoever tuh..hahah..tapi,mase aku keje sumtimes aku gune name ni gak..sampai ade sorg kawan tuh ckp eh safa,name ko ni cam name abg aku la'..ye,aku rase memang macam nak terbarai kat situ gak..tapi aku act cool jek..hahaha

FARID
hiiii..aku suke name ni..terserlah ke'rock'an aku..melekat time form6..apim yang stat panggil begitu..then,yg len pon secara pelan2 panggil aku farid..ok per..xsmestinye aku kene jadi tomboi utk menjadi 'farid' kn..as long as maksud die same kan..sampai kan aku masuk u ni pon ade gak yang panggil aku farid..ye,trime kaseh cik eja sebab panggil name aku farid..hihihi

FIDA
ok,mase mule2 masuk u dulu aku terpikir nak soh orang panggil aku ape..FARIEDA mungkin pjg sgt..then aku pendekkan jadi farid..hurm..xmnjadi..msti org pk len..so,aku pendekkan lagi FARIEDA-->FRIDA-->FIDA..haaa,bru btol..aku rase dalam byk2 aku prefer yang ni..ganas sgt pon x dan ia xlembut sangat.very suit on me..hahaha..so,sile la panggil aku fida yek..


pssst : its not the matter of how u pronounce my name but its the matter of how my name sound in your heart.

No comments:

Post a Comment