Tuesday, November 13, 2012

Way to Convo : Part Last

Assalamualaikum

Haaa, akhirnya dah sampai part last  pun
hangpa pon mesti bosan kan
dah lebih sebulan abes konvo masih lagi dok update pasal konvo

Jadi, pengakhiran pada perjalanan konvo saya ( oh my god! bertatasusilanya aku)
adalah sesi berlancongkan diri bersama keluarga terchenta
Lokasinya? of course round island bebeh
tapi, takdapat nak round semua
tukar plan jadi round 1/2 island
pon boleyh~

lepas majlis tak tamat lagi
mereka dah ngajak blah
amboi, datang bukan nak pegi konvo
ade maksud lain rupenye
ish3..sabo sajela~

jadi. lokasi pertame adelah
teng teneng~~

   
welkem to Penang Hill
punye seronok deme dapat naik situ
rase macam kat Genting pulak
(eleh, Genting pon tak penah gi, memandai je cakap gitu)
aku pon kali terakhir pegi dulu time tahun 1 mase kat USM
mase tu belum renovate lagi
sesak macam sardin nak naik train die
tapi sekarang
fuhhh!
lebih kurang je~
cume lebih selesa berbanding dulu
harganya
dewasa - RM4
kanak-kanak - RM2



bagi aku berbaloi sebab masa tak limit pun
kau nak spend sebanyak mane pon mase kat atas tu lantak kau
asalkan pandai-pandai nak turun time nak tutup
hehehe

then oleh kerana masing-masing dah penat
kami pun balik ke Lunas, Kedah untuk merehatkan diri
tapi untuk kesana kami menggunakan perkhidmatan feri
heee
aku pon dengan berlagaknya cerita tentang itu ini
dah macam tourguide profesional
haha
full of cars-  time dah rase sangat melengas
maka, berakhirlah one day yang berharag
esoknya pulak
pagipagi dah bersiapsiap
lokasi pertama adalah studio untuk amek gambar family
harganya humangaih
nasihat aku pada siapasiapa nak grad tu
prepare la dalam paling sikit rm300 ye
banyak beno bende nak di settlekan
dengan money~money~money~

jadi, lepas tu kami teruskan lagi perjalanan ke Penang
tempat yang paling semua orang perempuan tak sabar nak pegi
dan tempat orang lelaki paling nyampes nak pegi
shoping time
beli jeruk & souvenier untuk yang diingati 
 
jeruk Nasir, jeruk tanpa guna perasa tiruan. boleh try sebelum beli

dak kecik ni pon sebok nak beli souvenier
 our next destination was
PADANG KOTA
actually nak ajak diorang makan pasemboq
tapi oleh kerana masing-masing dah isi full tank before keluar rumah
jadi, kami cume jalan-jalan kat sekitar area tu
dan kami singgah kat Fort Cornwalis
salah satu kota pertahanan pada zaman dulu
lebih kurang A famosa la
nak masuk kena bayar
tak ingat berape ringgit tapi tak lebih RM3 sorang



posing ditengah matahari terik

ni kat bahagian dalam. patung tu bukan Francis Light.harap maklum :P

tambah sikit gambar mak tengah posing dengan her bestfriend- auntie Nani



and that was our last destination
due to rush for their packing time
aku rileks saje sebab masih nak relaks dua tiga hari kat Kulim
dan malam tu masing-masing balik ke Johor
dan rumah akak kembali sunyi tanpa suara akim
dan 2 3 ari lepas tu
aku pulak yang balik rumah
and dapat hadiah special
thanks korang

Boni dah ade kawan named Cet :)

maka sekian untuk cerita pujangga
Way to Convo aku ni
Next Step
Perjalanan hidup yang semakin mencabar
dialam pekerjaan
so, thats all
XOXO
(sampai sekarang aku taktau ape makne perkataan yang tersebut diatas)
 Assalamualaikum

Psstt : Dalam otak penah tepikir nak amek Second Degree as a Psychologyst. Mampu ke?

No comments:

Post a Comment