Friday, October 8, 2010

Prinsip

''PPPOOOOMMMM'''

''OUH...MAK EKAU MASAK SAMBIL BERJOGET!!'''aish,ko ni minah kalo x tkujatkan aku xsah ko ae..''jerit aku pada minah

 ''alah,lek r tijah..ko tuh yang syiok sgt dok melukis katun tu nape??xde keje ke??asgment dh siap belom??haaa,minggu dpn ni nk present..ko dh prepare ke belum..proposal kedai kite tuh ko dh edit belum,punye la banyak keje ko..melukis ko ye tijah''bebel minah

''weh,aku xmacam ko la..aku cepat efisien dan tangkas..wah,dh boleh buat slogan pulak ek..hahaha..dah siap dh sume..cume,assgment tuh taon depan la aku buat..aku melukis ni bukan sje2 tau..aku melukis bakal suami aku''

''BAKAL SUAMI???blajo pon x abes lagi dh berangan nak kawen..eh,tapi ensem gak ek ko lukis ni..sape ke name die??budak kos ape??xpenah pon ko citer kat aku??''tanya minah kat aku eh tijah..

''haaa,tula ko..cikgu aku pesan even kite masih mude..xsalah kalo kite berdoa untuk ditemukan jodoh yang sesuai..yang dapat membimbing kite kejalan yang benar..ni haaa..aku sje dok imagine nk jumpe laki camni''
ciri-ciri die:
*tinggi lbh cket dari aku*
*pakai spek*
*attire die sempoi tapi smart*
*rambut spike kat dpn*
*ske pakai sportshoes*
n paling penting name die
*mohd harith hilman*
hehehe..jelas tijah sambil mate memandang ke syiling sambil mata terpejam2 (brangan la tuh)

''masalahnye tijah,dapat ke ko jumpe org mcm tu??siap ade nme lg..ape ko ingt ni cter industan yg org tuh leh wujud kat alam nyata siap ngn ciri2 yg ko nk tuh??deyyy,,pigi daaa~ nila akibatnye bile siang malam dok tgk industan jek''kata minah sambil menjuihkan bibirnye ke tahap yg org len xboleh buat

''hurrrmm..ntahla minah..aku yakin dgn ati aku nih...satu hari nanti aku akan jumpe mohd harith hilman aku ni''

''kalau jumpe..kalo xjumpe??ko nak org gelarkan kau ratu andalusia a.k.a ratu Anak dara Lanjut Usia??hahaha''

''xpe,aku sanggup tunggu..akan ku jelajah ke seluruh pelosok dunia demi mencari putera yang aku idam kan''

''ceeettt,suda la kau...harap2 kau jumpe la ngan orang mcm tuh..aku nak tgk nanti kau kawen ngn sape,,ntah2 kawen ngan dollah juling tu ha..kalau jodoh xkemane kan??x gitu?kakakakaka''

''aish,dollah tu pon ok pe..ensem gak aku tgk..tapi kalo oter mata tuh lagi ensem la..xpe,bleh tutup dgn rayban..hohohoho..''ujar tijah berseloroh

''haaa,ckp psl lelaki idaman..ko cmne minah??ko aku tgk jendul tu ade la tapi still dlm kategori lawa..nak kate ketot tu ade la gak tapi still nampak comel..clumsy ko tuh masih bleh dikawal..tapi nape ko masih solo??''

''errr..aku kekadang tu tringin la jugak..tp aku berpegang pada prinsip''

''prinsip ape?''

aku nak org yg cintakan aku tuh mencintai Allah lebih dari aku supaya aku pon lebih kuat mencintaiNya
aku nak org yg sentuh hati aku tu adalah org yg hatinya bertaut pada Allah supaya aku xtermasuk ke jurang cinta nafsu
aku nak org yg rndukan aku tu lbh rindukan syahid kejalanNya
aku nak kalau aku terjatuh,biarlah org yg cintakan aku tu tuntun ati aku utk bertatih sama-sama dlm perjalanan menyeru manusia kepada Allah 

''errrkkk''

pssssttt:ok,ni crite mrepek di subuh ari nmenye..sori x besh lngsung..hahaha..aku cume nk state kat cni yg kite xperlu nk senaraikan ape yg perlu ade kat seseorg yg bkl jadi pasangan kite sbb sgala ktentuan adalah di tgn Allah..cume,prinsip tuh perlu utk kt mnentukan ngn sape kite akan berpasangan..
ya Allah
"tidak kupinta yang menawan''
''tidak kuharap yang hartawan''
''bukan juga kerana kedudukan''
''cuma kudamba yang sepadan''


2 comments:

  1. jodoh pertemuan di tngan tuhan..

    ReplyDelete
  2. kt hanya merancang Tuhan menentukan..
    xgitu??heheh~

    ReplyDelete