Thursday, April 21, 2011

jom kite stroke-kan SYAITAN!

haritu seperti biase aku bermesej dengan yang berkenaan dan tibe-tibe die menanyakan soalan bonus yang membuatkan aku malu..wah!malu sangat..tibe-tibe die tanye...
''awk,nk tnye boleh??''
''haa,tnyela''
''awak bce Quran dah sampai juzuk berapa?''
damn!!terdiam seketika..terase mcm dunia berenti kjap..macam ade batu berat 500kg hempap kepalahotak aku
sambil terketar2 aku jawap
''err,em,xde yg spesifik.tapi selalu je bace yaasin''
aduh,malunye aku!!
''erm,janganla macam tu.kne bce quran sama macam awk bce yaasin,sbb dlm Quran bkn ade yaasin je,byk lg surah yg nk kne bce..(n_n)''
''yela,tp kite slalu jugak dengar kat laptop..kadang2 sambil2 online n study''
''tp kne bce,pahala mendengar lain dr pahala membace,xperlu jd ustaz/ustazah utk jd baik n buat baik.=)''
tgk,dlm menegur masih lagi tersenyum.alahai yg bkenaan..
''eleh,ckp org..die sndri tuh buat jugak ke?''
jawab dgn pnuh xpuas ati..haha
''erm,stakat ni dah juzuk last.tapi mybe lambat cket kot sbb sy nk try hafal.insyaAllah''
huuu,trus cair hati aku mendengarnye.

dia membuatkan aku berpikir dan bermuhasabah balik dengan apa yang aku wat selama ni.patut la aku rasa kosong dan rasa banyak sangat buang masa,terlalu fikirkan hiburan,enjoy..rupe-rupenye aku dah abaikan sesuatu yang penting dalam idup aku..ye,aku semakin jauh dengan TUHAN..then, sekarang alhamdulillah walaupun hanya sehelai satu hari dah cukup buat hati aku tenang..dan tibe-tibe kebetulan aku terjumpe satu notes kat facebook dan aku nak share dengan korang...

REAKSI SYAITAN JIKA KITA MEMBACA ALQURAN
1)Ketika anda membawa Al-Quran, respon syaitan ialah biasa-biasa saja…tengok je..
2)Ketika anda membukanya, syaitan mulai curiga.
3)Ketika anda membacanya, dia resah dan gelisah.
4)Ketika anda memahaminya, dia mula terkejang-kejang
5)Ketika anda mengamalkan Al-Quran dlm kehidupan setiap hari. Dia stroke
Teruskan membaca Al-Quran & mengamalkannya agar syaitan terus stroke .

dan marilah sama-sama kita berusaha buat syaitan stroke!!aku akui,permulaannya memang payah,apetah lagi bile kite digoda dengan kesibukan,hiburan (facebook) dan macam2 lagi.tapi,aku pernah dengar 1 ceramah..letak alQURAN sebelah kite tiap kali nak solat..walaupun mula-mula kite xnak bace..tapi lama-lama kite akan tergerak utk bace dan kite akan sikit-sikit buka helaian alQuran tuh,dan alhamdulillah cara tuh berjaya pada aku..=)

sekali lagi aku nak petik kata-kata yang berkenaan 'xperlu nak jadi ustaz/ustazah utk menjadi baik atau mengajak org wat kebaikan'..ape salahnye kalao aku nak mengajak kalian sume berbuat baik kan..bukan ke mnuju syurga tuh impian sume makhluk?sape kat sini nak masuk neraka sila angkat tangan macam setan!!

pssst : kpd yg bkenaan,awk xpnh jemu utk ajk kite berbuat kbaikan kn..trime kaseh..=')

No comments:

Post a Comment