Sunday, April 15, 2012

diTAG dan ngeTAG

Assalamualaikum
Salam Kehepian

^^,

Noticed that cikAzianiZolman telah mengeTAG aku dan memaksa aku untuk join die ke lembah keTAG'an.haha
By the way, since game ni COOL . Aku rela menjoinkan diri.

Oke, untuk pengenalan, game ni aku namakan game TAG mengeTAG. sebab, once kite di TAG kite kena TAG orang lain jugak.(kire macam permainan berantai la ni).
So, whats the rules?


  • tak boleh tag orang yang sama.
  • harus meletakkan syarat-syarat ini di entry.
  • Pastikan mereka tahu mereka di tag.
  • ceritakan 11 perkara tentang anda dan bukannya orang lain.
  • Jawab semua soalan yang diberi oleh empunya soalan
  • Cipta 11 soalan lain untuk orang yang di tag
.
.
.
FIRST STEP
.
.
.


11 perkara tentang diri sendiri (alamak, aku agak failed kalau nak cerita pasal diri sendiri ni). So, aku akan share sesuatu yang orang mungkin taktau tentang aku.

1. Nama diambil sempena nama exmajikan mak yang merupakan seorang guru dengan harapan suatu hari aku akan jadi seorang guru (mampu? guru untuk anak-anak jela kot)
2. Anak perempuan paling manja dalam keluarga. (Adik aku pon lagi matured dari aku)
3. Dah dapat title nenek muda (seriously!)
4. Mempunyai keluarga yang besar (12 adik beradik lain mak sama bapak - and its not called TIRI ok)
5. Selalu suke nak berteman. Rela tak makan kalau takde kawan
6. Mak save nama aku as 'DATIN' kat phone die dan aku taktau kenapa. (do i look like datinwannabe mak?)
7. Selalu akan gunakan alasan 'aku rindu ayah aku' bile sedih. 
8. Suka berkawan tapi once aku rasa tak selesa untuk berkawan, aku akan terus tarik diri dalam apajua aktiviti dengan orang berkenaan.
9. Suka ketawa dan merasakan yang ketawa itu adalah penawar segala duka.
10. Suka tengok bulan, bintang dan air tejun. ( terasa sangat sayu bile tengok bulan di perantauan)
11. Akhir sekali, suka berjalan kat tempat baru tapi taksuka berdiri dalam tempoh masa yang lama (faktor kaki kecik)

.
.
.
SECOND STEP
.
.
.

Untuk langkah berikutnye, aku kena jawab soalan daripada beliau.

1. Makanan paling sedap pernah dimakan?
~ Of course bakso buatan mak aku. Tak pernah aku rase bakso sesedap itu diluar sana. ( makan sebaldi pon tak cukup kot.ehehe)

2. Sapa paling nakal dalam adik beradik?
~ Herm, yang paling nakal kompomla lelaki kan. So, abang aku kot. sebab die selalu kena sebat dengan ayah aku mase kecikkecik dulu,

3. Genre yang macam mana menjadi pilihan bila tengok movie?
~ Sebat je semua jenis genre. Tapi elakkan genre ganas. Aku tak suke keganasan. haha.

4, Plan nak kawin masa umo berapa?
~ Ayok, ini payah sikit nak jawab. Err, yan. kalau skip boleh tak?haha
maybe dalam umo 26 tahun kot. tupon kalau ade yang sudi nak minang. [ Blushing tibetibe ]

5. Citacita masa sekolah?
~ Selalunye aku letak 'cikgu' as pilihan pertama. Pernah jugak berangan nak jadi pramugari.dang! haha

6. Perkara yang membosankan adalah?
~ Perkara yang buat aku bosan memang membosankan.haha 
hidup takde kawan memang bosan bhai~

7. Apa yang menjadi keutamaan sekarang?
~ Lepas grad carik keje, beli rumah untuk mak dan kalau ade duit lebih nak bawak mak balik kampung halaman die (Indonesia).

8. Celik dari bangun apa yang korang buat?
~ On suiz laptop, klik Google Chrome, Taip Facebook. sambil pejamkan mata..hahaha

9.  Masakan apa yang paling expert dimasak?
~ kek batik, sphageti bolognise dan masak nasik. (aku lebih expert buat airmilo daripada masak megi)

10. Suka kereta ke suka motor? model ape?
~ Lebih suka kereta. Yang penting kereta tu mesti kecil dan berwarna merah. Moto? ducati merah idaman hati. (kau mampu?haha)

11. perkara yang membuatkan anda senyum sampai ke telinga adalah?
~ when someone say saya sayang awak. Bile teringat kenangan yang kelakar. bukan setakat sampai ke telinga. sampai ke ubun-ubun rambut kalau ingat kenangan yang kelakar tu. (hah, takpayah nak membayangkan sangat macamane senyum sampai ke ubun)
.
.
.
.
THIRD STEP
.
.
.

ke tahap yang lebih susah. kena create 11 soalan pulak. (kang aku keluarkan soalan SPM kang)
Bersediakah kalian?
oke, here we go.
1. Apekah nama timangan anda dalam family?
2. Benda/kejadian apa yang paling kelakar dan memalukan masa anda kanakkanak?
3. Permainan tradisional apa yang paling anda suka dan mungkin masih minat sampai sekarang?
4. Apa yang membuatkan anda marah?
5. perkara paling nekad dan gila yang pernah anda lakukan.
6. Bile sedih anda buat apa?
7. kawan sekolah mana yang paling anda ingat sampai sekarang (sekolah rendah/menengah/ipt).dan kenapa?
8. 3 perkataan yang melambangkan empunya soalan ( Farieda).
9. Sebab utama anda berblogging?
10. Hadiah paling berharga yang anda dapat dan daripada siapa?
11. Siapa rakan yang akan anda tag dan kenapa mereka perlu di tag?

haha.susah tak soalan aku?
tak sesusah soalan stpm tahun 2008 kot
.
.
.
FORTH STEP
.
.
.
sila la tag kawan anda yang lain
Jadi,dengan ini saya dengan rasminya mengeTAG my bestest bestie Cik Areqil, my gigirl (marah die kalo aku panggil gigirl) e-girls friend Diyaixora, and my cutey junior Cik Qayyun dan one of mybestie jugak cik Wanrosnita (tupon kalo sudi).hehe and yang tak tertag tu bukan taknak tag tapi takut taksudi.tapi kalau nak join sangat dialualukan.hehe..

psstt : mood kenangan manis kau dan aku takkan terlupa.haha

1 comment: