Thursday, April 5, 2012

happy go home!!

Assalamualaikum

selamat bercuti seminggu kepada semua siswa siswi
yang bekerja tu sile commit dengan kerja anda ye

Bila cerita pasal cuti seminggu ni
pastinye ramai student yang merantau (kecuali sabah sarawak)
berebut beli tiket nak balik rumah
pada yang takdapat beli tiket direct terpaksa beli tiket transit
(tula, taknak beli awal awal.hehe --> pernah terjadi pada diri sendiri)

ada insiden yang melucukan dan mengannoyingkan tentang tiket bas dengan seorang kawan
ceritanya macamni...

bagi student USM pastinye tau yang kaunter tiket kat sungai Nibong tu memang mengannoyingkan
die akan ikut kite sampai kite ke kaunter tiket diorang
dan sepanjang jalan tu depa dok desak desak kite nak beli tiket kemana
memang mengannoyingkan kan?
jadi, masa kami nak beli tiket tu
macam biasela depa dok desakdesak
tibetibe kawan aku marah depa
'Sabarlah! takpayahla nak paksa paksa!haih,serabut tau tak'
abang tu terus terdiam.(kami pon terdiam sekali.taksangke!haha)haaa, amek kau!
Jadi, kesimpulannya. Jadilah berani macam kawan aku ni.
(naseb baik muke ko cantik kawan, kalau aku mungkin abang tu akan sound balik.haha)
oke,tamat cerita pasal tiket

Actually, mak tak kasi balik rumah
Tapi aku ade sebab yang kuat untuk balik.
Selain nak jumpe baby, ofkos nak balas dendam kat Akim
''oh.,bile mak andak tepon kau tak mau cakap ye.tengokla mak andak balik mak andak gigit pipi kau!''
hahaha,geram aku!
Tapi tujuan utamanya untuk menenangkan fikiran
yang terganggu dari perkaraperkara kecil yang bersentuh pada persahabatan lama yang semakin pudar
Seriously, i miss our old friendship
Mungkin sekarang kau bahagia dengan kawankawan baru. Aku gembira tengok kau gembira.tapi dalam kegembiraan tu ade yang menangis dalam hati ni. ye,aku kena faham yang aku bukan kawan yang paling baik untuk kau lagi.
(oke,takpayah nak syahdu sangat Farieda!)

Tapi, sebenanye memang tak rase pon nak balik
excitement dah takmacam dulu
kalau dulu seminggu sebelum balik uma dah siap kemas barang
sebulan sebelum balik uma dah beli tiket
sekarang?hurmm..entahla..

Mungkin sebab sayang nak tinggalkan USM kot
tak lame lagi nak grad dah
so,kalau bole nak luangkan sebanyak mungkin mase untuk USM
hahaha,poyo sangat!

Jadi, selamat tinggal bunga kekwa yang semakin layu
selamat tinggal kumakuma yang comel menjadi peneman kaki yang selalu diabaikan
Selamat tinggal periuk belanga
selamat tinggal kangkung hidroponik  (pastinye lepas seminggu kau dah takde)
selamat tinggal bantal peluk
selamat tinggal semua
jumpe lagi seminggu akan datang
( pasaipa sedih sangat taktaw )


and lastly

HAPPY GO HOME!!
(homework jangan buatbuat lupe ye :) )

psstt : HOME is where the heart is.Thats why people say HOME sweet HOME. Rumahku Syurgaku. :)


1 comment:

  1. Anda telah di tag oleh saya. Sila baca entri di blog saya. hehehe~~
    v(^_^)v

    ReplyDelete