Tuesday, May 1, 2012

Payung Emas? Aircond emas pon boleh~


Assalamualaikum
Ade sesuatu yang ingin dikongsi untuk kawankawan

ia tentang poligami ( topik hot kan?)

Alhamdulillah, 
sejak buat assignment tentang poligami ni
semakin banyak input yang aku dapat
antaranya

Poligami bukan untuk ditentang
tapi bukan juga untuk dijulang
melainkan cume satu jalan kecemasan
dikala diperlukan

post kali ni bukan untuk bagitau hukumhukum poligami
sebabsebab yang boleh menyebabkan poligami
atau syaratsyarat poligami
itu semua korang boleh usha sendiri kat internet

aku cume nak kongsi tentang satu isu mengenai poligami
yang menyatakan bahawa isteri akan dapat payung emas kat akhirat
kalau benarkan suami berpoligami

aku nak nasehatkan pada istri istri yang bakal dipoligamikan
kalau suami anda cakap berpoligami itu kerana untuk mengikut sunnah
kau cakap kat laki kau balik
'amboi bang, sunat kau ikut. sunat lain taknak pulak.aku sunatkan kau sekali lagi baru tau'
kalau die kate kau bakal dapat payung emas kau jawab gini
' tak payah nak payung emas sangatlah, kalau masuk syurga nanti nak mintak aircond emas pon dapat tau'

itu bagi suami yang hampeh jela
kalau sememangnya suami kau kak jah oi
kalau suami kau memang betulbetul mampu dan boleh berlaku adil
ape salahnye kan?
nanti laki outstation kau boleh bercuti dengan madu kau.kelesss~

dan izinkan aku
untuk share persoalan tentang  payung emas kat korang


oleh kerana tak puashati untuk mencarik bahan kepada assignment
aku tanya terus kat wall Ustaz Azhar Idrus
tapi tak sangka plak beliau me'reply'nye pun

dan tak puas dengan jawapan tu
aku try carik hadis mane yang maudhu' tu
memang takjumpe
tapi aku jumpe ini
tengoklah blog beliau
semoga korang akan lebih faham

dan apa yang aku pelajari
kalau isteri meredhai suami untuk berkahwin lain
maka syurga lah balasannya
dan disyurga kita akan dapat macammacam yang kite mintak
nak aircond emas pon boleh tau!

jadi,sekian untuk kali ini.

Psstt : ayat femes untuk wanita " aku setuju 100% kepada poligami dengan syarat lelaki itu bukan suamiku"

No comments:

Post a Comment