Saturday, November 26, 2011

Assalamualaikum 1433H

Assalamualaikum, 
salam kesejahteraan (n,n)

di saat warga pesbuk dok sebok menge'share
link,post and video tentang Tahun hijrah yang baru
di saat inilah aku terfikir
apa sahaja kebaikan yang aku buat untuk tahun ni
then the result comes nothing 
(T_T)

Hijrah itu perjuangan
hijrah itu pengorbanan
tapi terfikir tak korang ape perjuangan korang pada islam korang
ape pengorbanan korang pada islam korang
dan bile aku fikir aku jadi sedih
aku sendiri tertanyatanya pada diri aku
apa jasa aku pada islam selama setahun ni
jangankan nak dakwah kat orang
diri sendiri pun takboleh nak berjuang menentang sifat mazmumah
astagfirullahal'azim

jadi,marilah kita samasama muhasabah diri
dan aku jugak tak perlukan azam
sebab selama aku berazam
selama tu jugak azam aku tak tercapai
cume berdoa pada Allah
agar kita kan menjadi insan yang lebih baik daripada semalam
dan kalau rasa diri sudah tergelincir dari landasanNya
cepatcepatla bangkit
kita sudah takbanyak masa untuk bertaubat
sedarlah,hari kiamat itu semakin hampir dengan kita
jadi,sebelum pintu taubat itu tertutup
jangan malas untuk meminta keampunan daripada Allah atas segala dosa yang kita buat

Jika kita tak mampu untuk bersamasama jihad di medan perang
cukuplah sekadar kita berjihad dengan peperangan melawan nafsu dan sifat mazmumah


*selamat menyambut maalhijrah 1433H*
*jangan lupa baca doa akhir tahun dan awal tahun*

psstt : teringat malam tahun baru 1432H, sidia mengimamkan solat magrib kami dan saat itu aku berdoa biarlah dia yang menjadi imamku sampai ke akhir hayat.Amin.

No comments:

Post a Comment