Saturday, November 26, 2011

pasca wedding of HannaHafis

masih lagi dalam mood wedding of HannaHafis
Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar
walaupun masih xdapat nak tutup mulut orang
 yang mengata, mengumpat, mengeji
dan yang sewaktu dengannya.
tapi aku tetap berbangga sebab
walaupun tanpa seorang lelaki yang bernama suami
mak aku masih boleh manage majlis tu
dengan kerjasama anakanaknya.

dan biasela majlis kawen
pastinye ramai yang akan bercakap
tentang giliran siapa pulak yang akan jadi pengantin
bile soalan tu dituju kat aku
senang je nak jawab
''xpe,orang tunggu mak kawin dulu,pastu baru orang take turn''
ape macham?style x?
hahaha

eh,tapi kan
famili aku memang style kawin pada usia yang muda
mak kahwin umur 16tahun (sekarang anak ade 6 orang)
kakmega kahwin umur 19tahun (sekarang anak 4)
abangman kahwin umur 23tahun (sekarang anak 1)
kakhana kahwin umur 24tahun (baru je kahwin)
jadi,kemungkinan besar aku pun akan kahwin muda la

kahwin muda?
hahaha
takmungkin rasanya
sebab apa tak mungkin?
1.sebab nak bermanja puaspuas dengan mak.
2.adik masih perlukan masa dan kawan untuk menjaga mak.
3.sebab nak beli rumah dan nak kumpul duit memerlukan banyak masa.
4.sebab xda yang masuk meminang lagi haha.
5.biar mak berjumpa jodohnya dulu.(ini yang paling xboleh belah).

kadangkadang aku terfikir
alangkah hepinye kalau mak aku sudah berpunya
sebab aku tau die sunyi
dan kesunyian tu xdapat nak dihilangkan dengan kasihsayang anakanak je
yela,bile dah anakanak pun bz dengan keluarga sendiri + belajar jauhjauh
jadi sunyi orangtua tu
yang jadi pengubat cume cucu je.

dan hikmah yang paling besar aku rase
sempena majlis besar ni
semua adik beradik (xkire sama ibu atau tak)
berkumpul termasuk abang aku yang sangat jarang nak nampak muka
dan abang aku daripda indonesia yang sudah 10tahun takjumpa
(mase berpisah dulu aku masih sekolah rendah)
walaupun kami bukan seibu tapi alhamdulillah dengan adenye majlis macamni
dapat jugak berkumpul adik beradik
thanx abang udin & abg mili
(^^,)V

and some photos for ya
malam berinai and khatam Qur'an
(gambar majlis bersanding xdak sebab aku
 sangat-terlampau-bizi-sampai-berdoa-mintak-tangan-and-kaki-lebih)
cekidaut!

masingmasing tengah bersiap

perarakan masuk raja & permaisuri

ayang,senyum banyakbanyak tau
sakit pipi pun xpe bukan selalu

bapak pengantin lelaki menepung tawaq

mak pengantin lelaki

mak pengantin perempuan

akim pun nak menepung tawar

famili belah lelaki

famili belah perempuan

my family
famili abang udin yang susah-nak-jumpe
aku sudah ada dua cucu dari keluarga ini.hehe
(btw,umur abg udin lebih tua dr umur mak aku but still he call my mum as mak)

selepas 10 tahun
akhirnye jumpe jugak dengan abang aku yang sorang ni

kakmega
mengandung 5bulan
berseri je tengok

malam berinai Hafis&Hanna

amboi,manjenye die.;p

yang kecik ni cucu kami.sumpah taktipu!

bersama cucu aku : Haikal & Fitri
dan anak menakan : Wani & Intan

adoila anakanak..sangat chomel la kalian

majlis khatam Qur'an
pagi before majlis bersanding

alhamdulillah
terdidik akhlak terdidik generasi
ustajah pilihan incek hapis
hikhikhik
psstt : “Dan kahwinlah orang bujang (Lelaki atau perempuan) dari kalangan kamu, dan orang yang salih dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah swt akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpa kurnia-Nya, kerana Allah swt Maha Luas (rahmat-Nya dan limpah kurnia-Nya), lagi Maha Mengetahui”
(Surah An-Nur 24:32)

No comments:

Post a Comment