Wednesday, January 5, 2011

o1.o1.11 [ versi sadis! ]

OPPPSS!!!jgn slh phm..bkn nk wish new year,bkn nk cter psl azam
but,seyesly..ckp psl azam..huh!!aku rase xpnh kot aku betol2 berazam..aku pon xpandai nak berazam sbnanye..lets forget it!!hahah..
btw,memang aku nk cter pasal new year..yup,new year!!unplanned incident..seyesly aku serik utk kluar malam kalo xpasti ade knderaan..ok,cternye gini..[jeng..jeng..jeng]

31.12.2010 [pengembaraan fida & bita bermula]

 Siang tuh aku keluar ngan bita utk bli barang2 keperluan & brg dapo kat tesco berdekatan ngan usm..ok,plan nk nek bas tapi sebab aritu cuti bas pon xde [ni sume gara2 bola menang malam kemarin~huh!]..so,decide nk mintak tlg pejal antakan nek kete die..so,macam ade harapan la kat c2 kan..tp sadis giler bile die kate 'sorila,kete kwn aku pinjam la'..haduih..ok,xpe..lets try org len plak..tp,malang seribu kali malang xde sape pon leh anta..ahhh!!xpdulik..nak pegi jugak..so,jadikla tindakan nekad aku dan bita utk hanya berjalan kaki dari usm ke tesco..ok,neva mind..xjauh pon..stakat 50meter jek..[hutak hang!!saket kaki aku~]
ok,yang tuh xpala..masih ade tenaga disiang hari..tgh2 jalan tuh nmpk la kedai SUBAIDAH [kedai mamak di penang ni sgt rmai dan byk yg beranak-pinak dimane2 sje]..tringat plak si bita mengidam nasi berani [kalah org ngandung!]..eh,silap!nasi beriyani..so,tersinggahla kitorang disitu sebab seb bek kedai tuh sblh je ngn tesco..selepas mempelahap nasi beriyani bersama air bandung [wah,sedapnye bile ingt blek..menjejeh airliur]
ktorang pon meneruskan perjalanan ke dalam tesco dan mempulun utk membeli barang2 dapo [hah!dh mcm dok uma sndri..mcm la ade dapo kat bilik tuh]..time nak blek je stuck blek..jap,pk jap..mase pegi tadi boleh la jalan kaki..tp time balik..aiseh,dengan barang2 shoping yg ber beg2 nih cmne gamaknye nk jalan kaki..xrarat!!so,dengan lafaz bismillah si bita pon meng'contact sorg kakak ni..alhamdulillah bliau leh tlg amek..
mase tgh pjalanan balik ni ktorang pon berbual2 la ngan bliau..then,bliau meng'offer sekirenye kitorang mau pegi ke pesta penang [pesta ni mmg tiap2 taon ade]..n bliau pon xde mslh nk amek ktorang smule tp agak lewat utk amek lpas mengambek kire jln yg jammed..so,ktorang pon stuju la dengan terkemut2nye..[yes2!!leh jln2 lg]ok,akak tuh deal mau ambek pas isyak..sbb kitorang nk balek dlu nk letak barang2 n solat bru g pesta tuh..
pas isyak,even agk lmbt kitorang trime ngan ati yang terbuka sbb phmla jln msti jammed sbb dorang mau sambut new year..so,akhirnye smpai la kitorang di pesta penang yang sgt meriah n full house ngan org rmai..pergghh,gler sesak..huhuhu..ok,let me share my photo there..
hah!!cket2 suda..malas aku nk edit lebih2..hehehe..korang search la sndiri pasal pesta penang ni..huhu..ok,overall meriah la..macam2 ade..pampe [funfair] ade ,makan2 ade.tomoi2 ade,konsert ade,n paling penting barang2 sume sale!!karpet lembut lagi menselesakan yang hrga rm100++ leh jadik sparuh harge!!gler r!!fuuwaaahhh...mau bli mau bli!! [ok,nk ltak mne kalo bli..suda la ko farieda..kalo uma sekangkang kingkong xpela leh bawak blek..ni uma kat selatan nuu..]..ok,setelah boring dgn berjalan2 kitorang pon decide mau balik..

AMBANG O1.O1.2O11

Haaa,mase tuh tgh konsert may..ohh,kamon la..xmsuk jiwa aq ngn konsert sebgitu..ngan pnonton terkinja2..shameless..seb bek laki yg tkinja2 tuh..mase tuh gak la memasing dok nk berkire countdown..dulik hape aku ngan countdown tuh..kalo taon baru perangai baru xpe gak..tp gitu gak prangainye memasing..haish..tp org pertame aku wish adelah bita..'hapy new year bita!'..bita pon ngn muke sengal2 aym mnjawab 'ye,slamat taon bru'.huhu,muke pnat kot..cian..then,aku tringat arini bday ana!!aku pon mengewish bliau 'happy 21st ana,sori xdpt celebrate mlm ni'..mmg cadangnye nk celeb bday bliau tapi oleh krn sume kete sewa full xdapek la ktorg nk celeb..ok,forget it..yg pnting skrg cmne care nk blek..ok,kitorang pon contact la akak tuh..'akak,kol bpe ek mau amek?'..tapi tau x die jawab ape?sadis sgt..sgt2 sadis..teramat2 la sadis..'ni kwn dayah.,sorila die xdpt nk amek..die gastrik,skrg ni ade kat klinik'..huwaaaa...smpai ati gastrik tuh dtg time2 gini..mmg nk wat naya kat ktorang
..pastu setelah tergamam2..kitorang pon pk alternatif len..so,aku pon nak ilangkan pasaan risau snap la picture dlu..
   
muke kuciwa!!:(
ok,kitorang try carik orang len yang leh amek kitorang..dan malam semakin tua..memasing dah risau cmna mau pulang nih..Tuhan!!bantu kmi..huhu..tp,dhla kitorang malang makin lg ditimpa tangge pon [ayt cam hampeh!] xde sorang pon yang leh tlg kitorang..huhuk..ok,bita pon decide..'kite nek teksi jekla..mahal pon mahal la..yg pnting slamat!!'..uhh,bgitu tegas cik bita kt..aku pon dgn longlai mengangguk..ok la..tp kalo kite jln kaki pon ok pe..rmai kot org..dkt je kn.[ayt sdapkan ati.tp memasing tau tu bnde bhaya kalo dibuat~!]
bita pon mnjawap 'bhye la weyh jln kaki,kang kne knduri naya je kang'..aku pon angguk..ye,btol gak..jomla nek teksi..tapi....huh!!!smpai je kat teksi tuh sume teksi xde..KECEWA!!!!so,tpakse la ikot plan aku..er,ye..plan aku utk jln kaki..aku pon nk sdpkan ati bita berkate 'xpe bita..aku ade silat'..tp sedeyh bile bliau ckp 'ah kau!!silat pon x abes blajao..pigi dah'..hahaks..btol tuh..err..xpela..kite truskan jela perjalanan
ok,mule2 kitorang berjalan memang rmai org..tp dh msuk 1 slekoh tuh org rmai tuh sume bgaikan menghilang ditiup angin lalu [perghh,ayt haku ni!']..then,kitorang prasan yg tinggal kitorang ber 2 jek pompuan dan skumpulan org laki kat dpn ktorg..tp agk jaoh..prasaan??pasrah sje..mase tuh macam2 bermain difikiran [dh knape ngn ayt aku ni..haha]..ok,tipula kalo kitorng rse kitorang org paling slamat kat c2..ktorang ter pk jangan la bdk2 dpn ni toleh blakang n nmpk ktorang n menaye ktorang..n utk g ostel ktorang,ktorang kne lalu jalan yg sunyi dan gelap..wah,mase tuh sume ayt qur'an kluar [ayt yg aq hapal jela]..Tuhan,slamatkn kmi!!tu jela yg aku bisik dlm ati..aku ngn bita x bebual sgt..sbb masing2 cerin [gabra]..mase tuh ingt nk cpt smpai jek..dhla ktorang tnampak mcm seseorang yg  ktorang knl tp sbnanye org tuh ade kat SP.ok,slh tgk kot..huhu
dan AKHIRNYE slmat gak smpai ke komplkes RST..seyes aku rase macam nk sujud syukur jek..dan mase tuh kaki trase teramat ya sakit...bygkn spjg hari asek berjalan..

n u know wat? i hate myself for this..awl2 taon lagi suda menganiaya diri..tp sincerely,kitorang xjangka pon bnde ni berlaku..kitorang terlalu yakin kakak tuh akan amek kitorang dan agk rase sdih dalam mase kitorang macm tuh xde sape leh tlg kitorang..

tp,alhmdulillah..now,aku masih disini..masih boleh berblog n berfb..dan aku macam biase akan sentiase tersnyum dengan dunia..walaupon ati aku trase macam [xtau nk describe mcmane]..aku tau itu mmg slh aku..aku yg pilih bgitu..tapi,insyaAllah aku akn amek pngajaran dari insiden ni..wat yang terlibat maafkan aku..sungguh aku xde niat pon nk wat ko sakit kaki bita..kalo la kite x pegi pesta penang tuh kn..im deeply sori..n kalo ko terbce blog aku ni..aku betol2 nk mintak maaf..sori nyusahkan ko..huhuk..:')

No comments:

Post a Comment