Monday, January 31, 2011

toLonG dOa kaN merEka di MeSiR

RISAU!!!
tu yang bermain kat fikiran aku sekarang..
bukan sebab musim hujan yang melanda hampir kebanyakan tempat kat semenanjung
bukan jugak pasal isu BN menang kat DUN TENANG
bukan jugak pasal macamane nak mengabeskan limau2 yg dibagi smpena CNY
tapi,tentang isu darurat di Mesir.
yes,ini serius!!xperlu nk panggil wonderpet..
ni pasal masalah yang bersangkutan dengan rakyat negara kita di sana.
pasal student2 terutamanya.
dan yang paling penting pasal sahabat aku yang bernama FIRDAUS ANNA..
i hope u're doing fine there pakcik~

betapa risaunye bile aku tengok kt tv tentang dasyatnye orang berdemonstrasi kat sana..
betapa daysatnye bile terputus internet access n line telefon.
ye,cube korang bayangkan bile korang yang berada kat sana..
suasana kacau-bilau..mcamane nak hubungi keluarga kat Malaysia bile sume hubungan terputus.ini yang aku dapat simpulkan tentang apa yang berlaku kat sana.


RUSUHAN KAT HAMPIR SEMUA TEMPAT
betapa x amannye korang bile nak keluar..macmane kalo bekalan makanan korang habis??terpaksa berkurung kat rumah.

SEMUA JENIS ACCESS SANGAT LIMITED 
nak access internet pon xboleh,ini kan pulak nak kol family kat Malaysia..waiyoh,betapa risau agaknye family mereka kan.even urusan penerbangan pon terpaksa dibatalkan.dan korang nak kuar uma pon takut inikan pulak nak berkenderaan kat sana masa nih

BANDUAN TERLEPAS DARI PENJARA,PELAJAR DIROMPAK,DIROGOL
yaAllah,this is the worst!!betapa xselamatnya kedudukan mereka saat ni..Tuhan je yang tahu tentang ape yg dorang rasakan..mungkin ini agak keterlaluan..tapi ni yang aku bace daripada krisis sebenar darurat di Mesir.Even kat tv pon x discover pasal bnde alah nih..aku xtahu betol ke x,tapi apa yang aku rasa semua orang  kena berjage2 dengan setiap langkah dorang kat sana sekarang nih.

Satu harapan aku..put yourself in their shoes..bayangkan diri korang ditempat dorang..ape yang korang rasa saat ni..alangkah seronoknya kita sekarang berada dalam lingkungan family sedangkan dorang???jadi,same2 la kite berdoa agar semua sahabat kita dan saudara-mara kita selamat disana..dan mudah2an krisis nih akan berakhir xlama lagi..

plus,disini ade beberapa link berguna  untuk maklumat lanjut :
KRISIS SEBENAR DARURAT DI MESIR - SEBARKAN
krisis mesir - nasib rakyat kita
LIKE DI SINI
WHATS HAPPENING - EGYPT EXPLAINED
krisis-mesir-keadaan-sebenar-pelajar-malaysia
revolusi piramid bukan MLM mesir


2 comments:

  1. kawan ak p0wn ad kat Mesir..
    ptut la skrng nie x 0nline lagi..
    m0ga mereka sume selamat..

    ReplyDelete
  2. mudah2an sume ok..
    kwn aku kat tanta..
    xtau pe cer..

    ReplyDelete