Tuesday, October 4, 2011

hujan

Assalamualaikum 
(oh,rupenye aku jarang nak mulakan entry dengan ayat hikmah ni.maaf  :) )

semenjak dua menjak ni
bumi pulau mutiara ni selalu dibasahi mutiara dari langit
alhamdulillah,
xdela student2 dok complain
'oww,penang ni hangat lah..abis kulit i jadi tanned.xpayah nak g spa dah'
( oh,purlease!!sapelah yang ckp gitu--> rasenye xde la over macam ni skali yek? )


HUJAN,
kenapa ek hujan ni selalu di libatkan dengan perasaan
ape kaitan sebenanye hujan dengan perasaan kite
padahal diorang bukan sedara pon kan?
(-,-)''


hujan,
selalu dikaitkan dengan kesedihan,kehepian,kerinduan malah kecintaan pon ade gak
contohnye
'hujan seakan memahami keadaan anak-anak yatim yang kehilangan saudara mara mereka'
'saya suka menangis dalam hujan kerana takde sape yang nampak saya menangis'
'hujan,ingatkan aku..tentang satu rindu (lagu opick)'
'saksikanla,wahai sang hujan...memori daun pisang,waktu jalan-jalan,berdua jalan kaki saat turun hujan'
padahal actually hujan tuh cume titisan air
yang jatuh dari langit hasil proses penyejatan dari laut


tapi,
korang ade rase x macam yang aku rase
bile hujan je secara aotomatiknye
korang akan jadi sayu dan xpasal-pasal trase nak menanges (kejadah?)
n some of us rase macam romantik sangat suasana tu
(terbukti dengan adengan kat tv yang bila hujan je ade scene romantik pasangan kekasih)
ya,hujan bole mempengaruhi perasaan kita
seolah-olah macam bagi link kat kita
dan hujan ni seolah-olah jadi satu aura
untuk kita flashback kenangan lalu
xkiralah kenangan pahit ke manis ke masam ke


dan kebanyakan dari kita jugak suka sangat bila hujan
tarik selimut tebal-tebal dan tido dengan lena
budak-budak kecik suke main lecak bekas hujan
even budak-budak besar pon main hujan
(kes parents xbagi men hujan time kecik-kecik dulu)
ade jugak yang xsuke time hujan
terutamanya bagi peniaga
rider motosikal
dll
tapi bagi aku tu sume kes minor


misterinye hujan kan?
itulah indahnya ciptaan Tuhan
DIA menciptakan sesuatu tu bersebab
diciptakan hujan dan diakhiri hujan tuh dengan pelangi yang indah
diciptakan hujan untuk menyuburkan tanaman
dan diciptakan hujan untuk bagi kita kenangan tersendiri
jadi,jangan lupa bersyukur kepadaNya ya
(^^,)


psssttt : Bila hujan turun,cuba awak tangkap titsannya,..Apa yang awak dapat tangkap tulah rindu awak pada saya,.dan titisan yang awak xdapat tangkap itulah rindu saya pada awak. (n,n)V




No comments:

Post a Comment