Saturday, October 22, 2011

ooiilah line ~

entah kenapa semenjak dua menjak ni payah beno line selkom ni nak tembus ye
sedikit sebanyak aktiviti mengkontek orang pon jadi terganggu


kenapa saat-saat genting dan sangat memerlukan time tula line selkom mengengade kalah budak mintak eskim
SELKOM,,.YOU'RE ANNOYING ME!!

malam ini sekali lagi celcom buat hal
aku taktau kenapa celcom menjadi kefavretan aku

padahal aku masih ada simkad maxis (dan selalu diabaikan)

oke,tengah dok syiok-syiok mesej kawan tibe-tibe keluar
HANTARAN MESEJ GAGAL
pergh,perasaan saat tu macam nak hempas henset kat lantai sambil mencaci maki line selkom


mula dah nak emo bagai,,
membebel macam mak nenek
yang menjadi mangsa of course orang-orang yang menegur aku

'haih,ape nak jadi la ngan selkom ni.dah berjuta kali kot jadi camni s!@$@#%$%^U* dan bla bla bla bla'
jadi,kawan aku pun bagi solution
antaranya : 

restart handset
call centre
check balance (kotla habis kredit)

tukar handset dengan handset lagi satu 

guna saja maxis dengan senang hati
jadi,
aku restart balik----- takjalan

call center--- takjalan (xtry pon sebenanya tapi ikut logik akal centre bukan 24jam kan?)
check balance ----- DAMN! kredit habes (-_-)''


patot pon!
haih,buat penat aku membebel


macamane la mesej nak sampai kalau takde kredit
sampai kiamat pun xkan sampai.hahaha
oke,dengan prasaan bengangnya aku pon mencapai kad topap yang baru aku beli


oh,aku beli dua topap.satu untuk maxis dan satu untuk selkom
preparation sebab maybe esok aku perlukan banyak kredit untuk kontek anak-anak buah (untuk pengetahuan esok aku kena incharge untuk PESTA BOLA JARING USM KE-21)xperlu nak umum pasal ni kot rasanya cik farieda oii..


oke,settle topap

eh,apesal tak valid pulak aku topap nih
selkom ni memang nak kene tau
then,topap pulak kat maxis
takboleh jugak
DAMN!


berpuaka ape bilik aku ni
apsal malam ni sume nak stuck mesej nih
aku try pulak kol..


huargghhh!!takboleh jugak
topap yang aku masukkan tadi tak valid

then,aku berfikir dan terus berfikir

ape yang tak kena sebenanya ni??
sambil letak tangan kat kepala dan tariktarik rambut gatal

aku terpandang kad topap yang aku guna tadi

AIGOOOO!!!
aku salah masukkan topap
topap untuk celcom dimasukkan kat maxis dan sebaliknya
ya!ya! aku rasa tahap stress aku nih dah tahap parah rasenye
sampai tak dapat bezakan mana maxis mana selkom


punye beso tulisan HOTLINK tu boleh tak nampak
nampak sangat otak fikir kat tempat lain ni

*itula ,lainkali jangan nak tengok kesalahan orang je.kadangkadang kesalahan tu ade pada kita jugak :) *

psstt : bak kata fika ---> ni kalau kau ngadu kat selkom center pon diorang boleh menyesal ade customer macam kau.hahaha

2 comments:

  1. ba kata org kt restu pulak: sama gak situasi kt restu..tp tak seteruk macam org kt saujana..tak apa mungkin sem depan kita boleh mohon letak satu pencawang kt open gim k atau pun pindah ke tekun...hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha..dah stres tahap cipan kot.;p

    ReplyDelete