Monday, October 31, 2011

jom round Kedah!

Assalamualaikum,hai-oLL~~
ape macham cuti deepavali anda?
pada yang sambut tu tahniah ya.
anda masih diberikan napas untuk menyambutnya dengan ceria
pada yang islam tu sama-sama la kite amek kesempatan dengan bercuti
TINGGALKAN DULU KEJE YANG BERLAMBAK TU
cuti tetap cuti.xpayah nak skema sangat buat keje time cuti
tapi-kenapa-time-cuti-nila-lecturer-nak-bagi-homework-berlambaklambak?

jadi,dipendekkan cerita
masa cuti deepavali haritu sang rumet mengajak aku bertemuka (bertemu muka) 
dengan kawan matrix die dlu
namanya Rizwan Azri tapi lebih dikenali sebagai Lehem
jangan tanya kenapa dipanggil demikian sebab aku pon taktau kenapa.
hihi..
oke,proceed

pagi tu aku dan as gerak dari penang pukul 8.30 pagi
(malam tu aku tido pukul 4pagi)
sampai stesen bas shahab, Aloq Setaq dalam pukul 11pagi.
then beli tiket balik Penang siapsiap
tapi tunggu punye tunggu punye tunggu pakcik tiket tak munculmuncul jugak
sampai si Lehem datang amek
so,kami amek keputusan soh akak jual jajan tolong blikan.haha

baru sampai Shahab.menunggu pakcik tiket!
then,kami bersarapan+lunch kat stadium
nasi ayam die sedap
sempoi la Lehem! (die yang suggest)

kedai atap biru tu jual nasi ayam sedap ;)
oke,perut pon dah kenyang
next place ---> muzium padi (oke,ni aku request)
saje nak buat lawatan-sambil-belajar.;p

terase kat hatyai plak.hahah

depan muzium.nampak tak macam padi bendealah kuning tu?

mari belajar bahasa kerbau.ngehngehngeh

melawat cik jah ngan cik yam yang tengah bergosip kat pondok tu
akhirnya,lepas keluar dari muzium
Lehem cakap
'terasa berilmiah pulak melawat muzium padi ni'
haha.

next,kami pegi main boling pulak kat mall
oke,dah tak ingat nama mall tu tapi kat aloq staq jugak
mulamula terasa rendah diri
sebab tak pandai main boling
eh,tapi aku mendahului depa
but lasty Lehem menang.;(

saiz 2,saiz 3 dan saiz 8???beso gila kaki kaw!

gaya sang juara.eleh,pulun lastminit!
oleh kerana As kalah,
die belanja kami makan cendol dekat dengan tasik Aman tu
oke,xsdap pon sebab memang xsdap la
hihihi
As sempat lagi oder laksa (laksa dan as xdapat dipisahkan)
lepas dah makan bende alah tu kami pon terus bergegas ke TASEK DARULAMAN
but then,hujan pulak.dan selama setengah jam gak kami stuck kat kemah beso tu
tapi ujan kejap je.
lepas ujan reda kami pon serbu bot kayuh tu.hehehe
ilang kempunan aku nak nek bende alah tu

stuck.xtau nak buat ape

oke,hujan dah reda.mari kite serbu tasek

kami naek bot!sangat penat sebab aku dan as je yang kayuh.
Lehem buat muke hepi sebab xpayah kayuh.damn!hahah
dan.tamatla sesi kembara kedah untuk hari itu
xdelah kembara seluruh kedah sangat pon.
haha
plus,nak tambah sikit gambar kawasan rumah as
sangat cantik
check it out y'all~

musim orang menanam padi

bukit dari kejauhan

jalan nak kaluar dari rumah as

rumah separuh batu dan separuh kayu

jalan nak masuk rumah as

langit senja

langit cerah.tenang je~

pokok kat tengah sawah macam pemandangan cerita nurkasih


bukit hantu.hohoho

kambing pulang petang

oke,dah nak balik usm.babai!
psstt : to as and lehem, thanx sebab bawak aku jalanjalan keliling aloq setaq.Even aku sepatutnye tak kacau vacation korang kan.sori kalau aku hanya penyibuk je antara kome.huuuu..


No comments:

Post a Comment