Tuesday, December 27, 2011

workaholic vs last minute

Assalamualaikum
Salam Kedamaian buat semua

Alhamdulillah,
akhirnya siap jugak assignment killer yang satu ni
cinta hati para student ekonomi
cinta sampai separuh mati (=,='')
yeah, Econometrics
jadi pada sesiapa yang buat assignment ni untuk masa akan datang
i wish u gud lak

Fyi,
Nila pertama kali aku rase susah sangat nak buat assignment
nak kena analisis statistic guna E-Views
nak kena run test ni test tu
dahla dengan kebangangan nak paham nota yang lecturer ajar lagi
seriusly, kalau kite taktau macamane nak run test
hasilnya NOL!

 Actually,
assignment ni dari awal sem dah lecturer kami dok soh buat
Tapi, oleh kerana kelengaian kami
seminggu sebelum submit baru nak pulun
hah!
mase ni dok sebok gigil, panik, anxiety
and segala macam penyakit menyinggah
laptop ni pon ha macam dah mogok semacam
kejap oke, kejap tak
(oh, barangkali laptop ni rindukan abinye kot.=p )

dan aku pon disinggahi dua penyakit utama
workaholic dan last-minute-anxiety-disorder
workaholic sebab sepanjang buat assignment ni
boleh dikira dengan jari bila aku tido dengan lena
even nak tido pon dok terbayang ekonometrik tak siap lagi
dan sebab syiok sangat buat assignment sampai tak rase ngantuk walau secebis pon (secebis?bhahaha)

dan kalau boleh taknak tinggalkan laptop
makan pon sampai salah masuk
(nak masuk kat mulut termasuk kat hidung)
mane taknye
mulut mengunyah mata ngadap laptop
nak kencing pon tu ha sampai sakit perut
(xtau la kalau lepas ni aku ade batu karang)

last-minute-anxiety disorder
(pepandai je buat istilah sendiri)
bile dapat tau orang laen dah jauh tinggalkan kite
mule dah rase macam nak melalak
rase macam sakit jantung pon ade
dah tak boleh nak buat rilex
nak demam pon ade
tido pon sampai termimpi - mimpi
damn u! hahah
tapi nak wat camne
sendiri carik penyakit
kenala tanggung
kan?

'tula, dari awal taknak buat. kan dah kelamkabut'
' Dr ajar kat depan ko sebok melukis katun'
( _ _ )''
so, sekarang ni aku taktau aku dalam kategori ape
sama ada workaholic atau last-minute-anxiety-disorder
mungkin keduaduanya kot
haha

mulanya aku takpaham
whats the purpose of doing this 'leceh' things
but then lecturer aku cakap
u will gain something in future
from what you're doing now
so,i'll keep it in my mind from now on
yeh  (tengah tanam dalam otak ni)

....dan akhirnya...
tadaaa





psstt : Tawakkal Tualallah ~

No comments:

Post a Comment